Tien miljoen voorbeelden van goede kwaliteit

Fujitsu verkoopt wereldwijd meer dan tien miljoen scanners

• Nieuwe mijlpaal onderstreept toonaangevende positie van PFU op de scannermarkt

• Focus op optimalisatie efficiëntie van klanten belangrijk onderdeel van dertigjarig succes

• Klant waardeert technische innovatie, vooruitstrevend productieproces en continue hoge kwaliteit van PFU

Londen, 13 september 2017 – De verkoop van Fujitsu-scanners heeft opnieuw een belangrijke mijlpaal bereikt. Wereldwijd zijn er tien miljoen exemplaren verkocht. Hierin zijn alle scanners die sinds 1983 door PFU – onderdeel van Fujitsu – zijn ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd, meegerekend. PFU richt zich voortdurend op de wensen van de klant, en biedt een breed portfolio van documentscanners voor zowel thuis als professioneel gebruik, voor het gebruik in teamverband, of voor productie- en netwerkomgevingen. PFU heeft ondertussen een toonaangevende positie op de internationale scannermarkt.

Sinds de introductie van de eerste fi Series-scanners, heeft PFU de lijn uitgebreid met ADF-modellen (Automatic Document Feeder) en high-speed scanners, waarmee rekening wordt gehouden met de wensen van organisaties wereldwijd. Daarnaast heeft PFU software ontwikkeld die te koppelen is aan de scanners in de fi Serie. Bovendien werd met de bijbehorende PaperStream-software de scanproductiviteit verhoogd, door nog betere digitale-beeldkwaliteit op papier mogelijk te maken. In 2001 werd de ScanSnap-serie gelanceerd, met innovaties als ‘one-touch’-scanning en Scan-to-Cloud. Daarnaast hebben de draadloze ScanSnap iX Series en overhead scanning-mogelijkheden van de ScanSnap SV600 ons geholpen een nieuw tijdperk in te luiden.

Succesfactoren

De toonaangevende positie op de scannermarkt en de tien miljoen verkochte scanners zijn het resultaat van verschillende factoren, zoals hoge beeldkwaliteit, technische innovatie, een vooruitstrevend productieproces en een hoge standaard op het vlak van kwaliteitsgarantie. De focus op het klantperspectief – onderdeel van het DNA van PFU – staat hierbij centraal. Daarom hebben verkooppartners in meer dan honderd landen bijgedragen aan de nummer 1-positie van PFU.

258321 pfu 28a575 original 1505374672

Ter ere van deze 10 miljoen-mijlpaal heeft PFU een speciale “10M-mijpaal” website gelanceerd. De website staat in het teken van de slogan ‘Tien miljoen voorbeelden van goede kwaliteit’. De slogan staat voor de vele redenen van klanten om een Fujitsu-scanner aan te schaffen. Op de website is zowel algemene informatie, als de geschiedenis van PFU-scanners te vinden. Verder heeft PFU er diepgaande informatie gepubliceerd over de hoge kwaliteitsstandaarden van hun documentscanners.

“Bij het ontwikkelen van producten focust PFU zich altijd op de noden van de gebruiker en op de feedback van de klant. Dit, in combinatie met de creativiteit van onze engineers, stelt ons in staat succesvolle producten met unieke eigenschappen te creëren, en een sterke marktpositie op te bouwen”, zegt Mike Nelson, Senior Vice President, PFU (EMEA) Limited.

“We willen deze mijlpaal graag gebruiken om onze dankbaarheid te tonen. Niet alleen naar onze klanten, maar naar iedereen die betrokken is geweest bij onze scanners. We hebben onze producten verder kunnen ontwikkelen dankzij de partners en klanten die ons al die jaren hebben bijgestaan. De mijlpaal van tien miljoen verkochte scanners is pas het begin. We willen onze klanten blijven ondersteunen met behulp van continue technologische innovatie en door de klantbehoeften te blijven analyseren”, zegt Kiyoshi Hasegawa, President van PFU Limited.

About PFU (BE)

Fujitsu co-creates with customers to help them digitalize with confidence. We provide innovative IT services and digital technologies including cloud, mobile, AI and security solutions. Together with our stakeholders we contribute to the future of society.